PRZEDSZKOLE NIEPUBLICZNE EUREKA działa w ramach dwóch grup:
GRUPA MŁODSZA– dzieci w wieku 3 - 4 lata
NAUCZYCIELE: mgr Małgorzata Szyroki, mgr Izabela Dąbik
Pomoc nauczyciela: Sonia Ochnio
GRUPA STARSZA – dzieci w wieku 5 - 6 lat
NAUCZYCIELE: mgr Agnieszka Sroga, Magdalena Kołodziejczyk
W RAMACH PODSTAWY PROGRAMOWEJ PROWADZIMY ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE, w których nie brakuje:
- ćwiczeń z zakresu profilaktyki logopedycznej;
- wykorzystania nowoczesnych programów i metod nauczania, m.in. Metoda Ruchu Rozwijającego Veroniki Sherborne, Metoda Dobrego Startu, program I. Majchrzak, symultaniczno - sekwencyjne podejście prof. J. Cieszyńskiej, metoda integracji sensorycznej; metoda integracji bilateralnej; trening koncentracji uwagi - "Pani Wiaderko";
- zajęć ruchowych, gimnastycznych z elementami gimnastyki korekcyjnej, zabaw animacyjnych z chustą KLANZA;
- twórczych aktywności plastycznych, w tym także sensoplastyki;
- wykorzystania w pracy nowoczesnych technologii - krótkie animacje z użyciem rzutnika; gry wprowadzające dzieci w świat programowania i robotyki;
- ciekawych wycieczek, spotkań z muzyką, teatrem i sportem, stała współpraca z biblioteką i środowiskiem lokalnym, zapraszanie ciekawych osób i poznawanie ich profesji;
Wspomagamy proces wychowawczy korzystając z takich metod pracy jak Pozytywna Dyscyplina czy Program Kids Skills.
Praca w grupie młodszej koncentruje się głównie wokół adaptacji dzieci i tego, aby poczuły się w przedszkolu dobrze i bezpiecznie. Dzięki temu, że grupa to nie tylko nowoprzyjęte dzieci, ale także 4 - latki - łatwiej jest tym młodszym wejść w grupę rówieśniczą, kiedy to o rok starszy kolega poprowadzi za rękę. Staramy się wdrożyć dzieci do przedszkolnego rytmu dnia i stymulować ich rozwój poprzez organizowanie ciekawych zajęć i stosowanie różnorodnych metod i technik (jak choćby zabawy z chustą Klanza; zabawy logorytmiczne; zabawy integrujące grupę). Pracujemy nad samodzielnością i wspieramy umiejętności samoobsługowe dzieci.
Praca w grupie starszej to już wprowadzenie dzieci w świat liter i cyfr - oczywiście najpierw poprzez zabawę i polisensoryczną naukę - tak, aby w przyszłości, kiedy pójdą do szkoły - czuły się pewnie i dojrzale. Zajęcia w grupie starszej trwają już dłużej niż w grupie młodszej, a stosowane tam różnorodne programy (np. Metoda Dobrego Startu; program I. Majchrzak; symultaniczno - sekwencyjne podejście prof. J. Cieszyńskiej i inne) pozwalają wprowadzić je w świat edukacji polonistycznej i matematycznej w sposób ciekawy i różnorodny. Dodatkowo praca nad koncentracją uwagi (trening koncentracji z panią Wiaderką) czy chociażby cykl zajęć z zakresu kompetencji emocjonalno - społecznych wpływają holistycznie na każde dziecko.